Měsíc utekl jako
voda a zase tady máme náš oblíbený provozák. A jak jinak, zase pojedeme
z našeho oblíbeného EE lokátoru. Po minulém závodě jsem zjistil, že skutečně jeden
článek v gelovce je v háji, čímž pádem je nenávratně v háji i celá gelovka. No
co, byly to vyhozené baterky a díky za to, že ještě nějaký čas
posloužily (TNX OK1MHW). Dáme do páru ještě jednu rezervní a uvidíme. Tentokrát
žádný spěch, pěkně se vyspinkat a v pohodě na kopec. Závod začíná až v 10 hodin
našeho času (jak již dobře víme) a tak není kam spěchat.
V cca 9.10 jsme na kótě a
v 9.35 jsme už QRV. No prostě pohodička. Akorát se mně zdá, že anténa
moc nesměruje, ale to jsou párové signály, proto toho je plný plot zepředu, zezadu
i ze strany antény, takže pohoda trvá. Zkouška PSV (dělal jsem nový anténní
konektor) a vypadá to OK. Tak ještě klídek, zbývá posledních 5 minut
do začátku závodu. Nebudeme zezačátku s našima 50W cékvit, ale začneme vyhledávat a pak
se uvidí, snad se najde nějaký volný flek. Zapínáme počítadlo (tentokrát
jsme si připravili soubor s titulní stránkou už doma) a všechno šlape jak
má. Konečně začátek závodu. Honzík volá první stanici a je to v ...........Ze zvyku
koukám na budík u baterek a hrůza hrůz, po zaklíčování jde na nulu. I když
je to nula posunutá (cca 10V), tak je to takto nepoužitelné. Beru z tašky
měřáček a měřím obě baterky. Ta rezervní, co jsem na ní tak spoléhal,
hadříkem ji oprašoval, jemně formoval, opatrně pokládal a i jinak hýčkal, ač při zátěžovém
testu byla v pohodě, najednou řekla dost. POTVORA! Myslím
hoši, že pojedeme domů, to byla první myšlenka. Ale co, vždyť můžeme jet
z palubní sítě, potřebný kablík sebou máme....Připojujeme se paralelně přes
gelovky (ať ty potvory slouží alespoň jako kondík, HI), ale ta nově nasazená bestie je
totálně v háji a díky tomu, že do palubní zásuvky máme k
dispozici opravdu jenom kablík, nikoliv kabel, který by byl potřeba, stačí těch 15A, které se
snažíme odebrat, k tomu aby napětí na zařízení padalo zase až někam do sklepních
hodnot. Nu což, je to škoda, ale pojedeme tedy jenom na holý TCVR t.j. místo 50
jenom 10W. To ale moc bodů nebude. Honzík tipuje, že tak 2-3000, ještě
si dobře pamatuje, jak jsme jezdili bez PA. Sakriš, kdyby jsme měli naši
škodověnku, s kterou běžně jezdíme, mám tam startovací kabely. Připojilo by se to přímo na
palubní aku a bylo by vystaráno. Ale jako na potvoru mám půjčené jiné (o
mnoho novější i dražší, HI) vozítko a to samozřejmě, jak ověřujeme,
žádné kabely v příslušenství nemá. Konečně mě napadlo řešení! TCVR a počítadlo necháme tak
jak je, tzn.připojené do palubní zásuvky pomocí tenkého kablíku a PA připojím přímo
na aku pod kapotou. Ještě problém jak tu kapotu otevřít a sláva - podařilo
se! No teda tady je ale věcí! Hurá! Akumulátor je na kraji, na příhodném
místě a dokonce má na svorkách šrouby průměru odpovídajícímu okům na
kabelu k PA. Zapojeno, zapneme to......Á to je jiná! Koukáme
na hodinky, ztratili jsme 10minut závodu. Nevadí, však to nějak doženeme. Chodí to docela dobře,
ale něco se mně pořád nezdá. Ta modulace od protištací je taková nějaká
divná, zkreslená. Taky to je nějaké slabé. Něco se děje, protože vždycky máme
n.f. zesílení tak maximálně do poloviny a teď jsem už nadoraze a nic moc! Tak
to vypadá, že nám uhnilo n.f. ......Zvedám FTéčko, abych se podíval blíže a
jejej to je najednou muziky! Ta polička mezi sedadly je výborná věc, ale když on ten TCVR
má repráček na spodku. Nožiček nemaje, zabořilo se to do polstrování a
ač se reproduktorek snažil seč mohl, ucho z toho moc nemělo. Tak honem něco
na podložení, nejlépe standartní krabičku od sirek. Jo, teď je to už v pohodě. Ale aby
nám ta pohoda vydržela......A už je to tady! A teď je to opravdu infarktovka.
TCVR se nedá zaklíčovat. Honzík mačká PTT a nic, LEDky na panelu i rafičky na
PSV metru ani ťuk. Beru mikrofon a zkouším to taky, ale výsledek stejný -
NIC. Tak hoši, vypadalo to už dobře, ale myslím, že teď už můžeme opravdu balit, s
tímhle si na kopci neporadíme. Beru FTéčko do ruky a zkouším ještě
přepínat posuvnými přepínači na spodku - aha tak takhle to je! Při tom podkládání
krabičkou se mně podařilo zřejmě dostat do mezipolohy přepínač SAT ON-OFF a trancívřík
nevěda chudák co to má znamenat, se raději pro TX zablokoval! Přemýšlím k
čemu, že vlastně ten přepínač je. Od doby, kdy jsem objevoval (manuálu
tenkrát nemaje), taje všech hejblátek, už nějaký měsíc uběhl a kdo si to má pamatovat,
když to nepoužívá. No jo, je to vlastně něco okolo VFO, tuším aby se mohlo na jedno poslouchat
a na druhé jinde vysílat. To teď nebudu řešit, hlavně aby byl přepínač přepnutý v
nějaké definované poloze. SLÁVA!
Už to frčí! Za chvíli budeme mít poločas závodu, a že bych
se nudil, to se říci nedá. Coby manažér FRD týmu nabádám Honzíka: "Snaž se chlapče, ať
to v druhé půlce doženeš!" Honzík ještě ukazuje na indikátor napětí na
počítadle, kde už zhasl poslední čtvereček na barografu a připravuje kroužkový
blok, který si včera pečlivě nalinkoval a nadepsal, ale to už jsem v klidu. Po
přestálých technických utrpeních mne už nějaký přitroublý notebook nemůže
rozházet. Když bude nejhůř, dojedeme to na papír, však by to nebylo poprvé! Ale
do konce závodu se už nic naštěstí nepo......kazilo a Honzíkovi to pěkně
odsejpalo. Přišel dokonce i starý známý PA0 z JO22 z jihu IW3 a výsledek
viz
deníček
, druhý nejlepší za tu dobu co OK1FRD 2.operátor jezdí provozáky!
No, není to paráda, takové vzrůšo během pouhých 3hodin nedělního dopoledne, HI?! Tak
pro dnešek zase už pohádky konec.
Podzimní idylka....
Nouze učí improvizovat
Pohoda
po závodě