Tak jsme se konečně dočkali.
První závod v sezóně, první závod s
novým zařízením a první závod s elektrikou na
kótě. Né že bychom výhod elektrické sítě doposud
nevyužívali, 220V jsme léta tahali dlouhatánským
kabelem z posledního domku ve vesnici, ale to byla jednak elektrika
poněkud "slabší" a potom nebyla naše. Teď je to
všechno jinak: Máme vlastní "mastňáckou"
elektriku až v přívěsu (stačí cvaknout jističem). Nejen, že je
mastňácká, ale ona je i taková nějaká
lepší, silnější, tvrdá....No prostě splnil se
náš dlouholetý sen.
Teď už k vlastnímu pobytu na
kopci. Doprava byla poněkud nestandartní, dorazili jsme už v
sobotních ranních hodinách a já se
spolucestujícím Láďou OK1FCR jsem byl na kopci
první. Opět jsem vyjel až nahoru k přívěsu, i když jsem musel
nasadit už pod kopcem sněhové řetězy. Je pravdou, že Ivan OK1PI se
spolucestujícím Petrem OK1FRG vyjel na kopec taky a dokonce bez
řetězů :-(( , ale určitě to bylo jenom díky tomu, že jsem mu cestu
patřičně s mými řetězy projel. Nebo, že by byl lepší
kopcojezdec? To se mi snad nechce ani věřit...Každopádně už před polednem
jsme byli v plné práci.
Stožár s anténou musel dolů, abychom ho mohli přistrojit
novými koaxy (jeden koax už nám nestačí - klubový
specialisti vymysleli hned čtyři) a taky novou ovládací
skříňkou a novým anténním předzesilovačem.
Jak je na obrázcích vidět, vybrali jsme si samozřejmě dobu, kdy
zuřila sněhová vánice nejintenzivněji, protože jak známo, za
pěkného počasí to umí každý trouba, ale když
vítr mete sníh do očí, že není pomalu vidět, ruce
mrznou, že není možné nic držet a nedá se ani vyčůrat,
protože není možné nic najít, joooo to se pak
pozná "správnej chlap". Tak jsme si zase všichni dokázali jací jsme
chlapáci a po dobře vykonané práci jsme se
spokojeně nalodili zpátky do příbytku za účelem
vyzkoušení PSV, přepínání relátek a
jiných zbytečností, které normálně coby
ostřílení
kontestmani
nezkoušíme. Jako mávnutím kouzelného
proutku v tu chvíli ta "čína" venku přestala a dokonce se na
nás chvilku podívalo i sluníčko...Hlavní věc, že
všechno fungovalo (tnx OK1PI & OK1FRG) a PSV bylo taky
krásné (i když máme DL7KM střihnutou trošku
níž). Vyndali jsme tedy ze zavazadel trošku jídla
(řízky, vepřové kýty, bůčky atd) a z bedničky něco
pěnivých potěšení a posilnili jsme se po těch
prožitých přírodních útrapách. Mezitím
jsme zaregistrovali, že vlastně začíná závod a zasedli jsme
k zařízení. Abych to upřesnil, zasedl jsem já
osobně, protože
většinou první cca 2 hodiny jedu já. Ze začátku jsem
měl trošku problémy s logem (používáme
Lokátor od OK1DUO), vina byla na mojí straně, protože od loňského
A1 kontestu uplynulo už dost času a moje děravá paměť vypustila
nějaké informace potřebné k ovládání
programu. Byl jsem za to peskován některými členy kolektivu! Jako
by nevěděli, že zapomínat je přece lidské. Vše se ale
v dobré obrátilo a začalo to docela pěkně "odsejpat".
Proti staré eRdvojce je to tedy rozdíl.
Poslouchá to
velice pěkně
(co to tak pěkně poslouchá - viz Silvestr99). Provoz probíhal celkem bez
problémů, podmínky mizerné jako většinou.
První problém se vyskytl v podvečer, když přestalo patřičně překlápět relátko připojující anténní
předzesilovač (je v té malé
černé krabičce položené na transvertoru - viz obrázek). Nejprve
jsme to řešili cejchovaným
poklepem na patřičné místo, později jsme využili volný
pár kontaktů a bylo to zase OK.
Venku řádil docela pěkný větřík a následkem toho byla elevace anteny
cca 30° , ale všechno kupodivu drželo. Až do zhruba 21 hodiny, kdy
Láďa OK1FCR hlásil, že mu jde točení antény najednou nějak moc
lehce. S Martinem OK1CMA, který mezitím dorazil na kótu,
jsme vzali baterku a šli jsme se podívat, jestli ještě
máme nějakou anténu a zda je stožár vertikálně nebo
horizontálně. Stožár byl na svém místě i
anténa na něm vypadala celkem v pohodě, ale váznul přenos
točivého momentu mezi volantem v ruce operátora a vlastním
stožárem. Tento přenos sprostředkovává cyklistický řetěz a tady byl ten
problém. Řetěz nevydržel nápor na něj kladený a přetrhl se
(takový byl vichr a takové máme silné
operátory!). Závadu jsme za pomoci nové řetězové
spojky odstranili a mohlo se zase směrovat. V noci byly podmínky
"pod psa" a naši sousedi a kamarádi z OK1KPA
byli tentokrát snad šestkrát po celém pásmu,
takže když už nás někdo slabší po
usilovném cékvení zavolal a oni zaklíčovali, spolehlivě
zavřeli naše rádio. Nevím co se u nich dělo,
nebývá to u nich zvykem, ale tentokrát to byla "síla".
Noc nám
moc nevyšla, za hodinu a půl jsem k ránu dělal na CW snad jenom 4QSO -
no prostě hrůza. Naštěstí ráno se to zase občas
trošku otevřelo a začalo to jakžtakž odsejpat. Ivan OK1PI a Petr OK1FRGse
jako obvykle začali přetahovat o ODX - tentokrát to vyhrál
Péťa (viz
deník a
grafy). V poledne
nás čekalo výborné vepřo-knedlo-zelo (tnx OK1FRG).
Já jsem se potom věnoval studiu naftového topení
zvaného "bufik", hlavně ovládání a zabavil
jsem se s tím docela dobře, protože se mně rozutekly pružinky a
kuličky z paketového přepínače (kdo se s
tím někdy potýkal, ví o čem je řeč, HI.) Tnx
OK1FCR!-našel všechno v různých temných koutech
podlahy.
Mezitím uhodila poslední hodina závodu a my řidiči
jsme se začali zajímat jak se dostaneme zpátky z kopce, protože
přes noc se vytvořily mezi našimi auty a civilizací docela
solidní závěje. Začali jsme tedy shánět lopaty a nastalo
prohazování. Po asi hodinové rozcvičce se cesta otevřela a
potom už to bylo bez problémů až domů do Chrudimi.