Po úderu jednoho únorového vichru, který se přehnal přes Pardubice, se na mně obrátil s prosbou o pomoc dlouholetý kamarád a příznivec naší kolektivky Míra OK1ND. Vítr mu definitivně zlikvidoval již tak léty nahlodaného quada. No, nebyl to quad ledajaký. Na tuto anténu, umístěnou na "zahradním" stožáru vedle domku, ve kterém Míra se svou úžasnou XYL Mirkou bydlí, se mu totiž podařilo dosáhnout vrcholu možného. Vrcholu možného, neboli splnění snu mnoha hamů DXmanů. Mít spojení se všemi zeměmi DXCC řádně potvrzená klasickými, papírovými kveslemi!! Stálo ho to moc a moc roků úsilí. Zemí DXCC, která mu ještě chyběla, byl Navassa Island. Tohoto kýženého QSO se dočkal v roce 2015, kdy ostrov navštívila expedice K1N - viz Oficiální video K1N.
Quad mu sloužil ještě další roky, i když poslední dobou už ne v plné kondici. Míra si proto preventivně pořídil z druhé ruky nástupce a to vícepásmovou směrovku DHF6. Zatím odpočívala složená v garáži a čekala na svoji chvíli. Tato chvíle přišla v květnu, kdy jsme poprve s Ivanem OK1PI a Lukášem OK1MHW přijeli na obhlídku. Promysleli jsme celý postup a výměnu antén jsme naplánovali na tři etapy.
Nejprve jsme zkompletovali veškeré potřebné komponenty antény uložené v polorozmontovaném stavu v garáži. Nebylo to až tak jednoduché, ančto se nám dlouho nedařilo najít nerezové konzole potřebné pro uchycení prvků na boom. Nakonec byly naštěstí objeveny v zarovnaném bílém plastovém kyblíku. Mírovi "spadl kámen ze srdce" a my jsme mohli začít s kompletací porůznu rozmontovaných trapovaných prvků. Byl to docela hlavolam zjistit co k čemu patří, ale díky stoprocentnímu nasazení Lukáše se to nakonec zadařilo. Sestavené, zatím ještě nesnýtované prvky jsme provizorně umístili na jediné možné místo, na střechu garáže. Ivan si zároveň odvezl ke zkompletování balun s napájecím vedením.
Po cca čtrnácti dnech proběhla druhá etapa, při které jsme DHFku sestavili, přičemž hodně pomohl montážní stojan, který přivezl Ivan z QRLu. Nakonec ještě Ivan sestavenou anténu orientačně "okoukl" VNáčkem a vypadalo to, že jsme se nedopustili žádných chyb a že i trapy jsou OK, načež jsme hotové dílo opět umístili na již osvědčené provizorní úložiště tj na střechu garáže. Zároveň jsme se s Mírou dohodli na termínu, na který zajistí vysokozdvižnou plošinu, potřebnou k závěrečnému osazení směrovky na stožár.
V domluvený den D a hodinu H přijela objednaná patnáctimetrová plošina a mohli jsme jít do finále. Nejprve likvidace trosek quadu ze stožáru. Postupně jsme odřezali laminátová ramena s lanky a demontovali nosný kovový kříž (pokud by měl někdo zájem o stavbu quada, je tento kříž k dispozici). Potom jsme na stožárovou trubku osadili předem sestavenou DHFku. Dotáhli jsme patřičně matice na atypických dlouhých třmenech, které sehnal Ivan taky atypicky přímo od výrobce a bylo možno řešit napaječ. Vyměnili jsme stávající letitý koax za nový. Je nutno říci, že to, vzhledem k tomu, že jsme museli projít sklepními prostory až do hamovny, nebylo až tak jednoduché. Ale podařilo se a Ivan mohl provést závěrečná měření, která dopadla velmi dobře.
Nakonec jsme byli paní Mirkou pozváni, opět jako při předešlých návštěvách, na špičkový guláš. Odjížděli jsme tedy nejen s pocitem dobře vykonané práce, ale i s opravdu plnými žaludky, HI.
Doufám, že bude nová směrovka Mírovi dobře sloužit, i když si myslím, že quad byl quad.....ale kdo ví, třeba se mýlím ?