1.subregionál 2004

    Tak zase po dlouhé době na starém, dobrém Vestci. Po dlouhé době nejen díky zimní kontestové přestávce, ale i proto, že loňský poslední závod sezóny, A1 kontest jsme bohužel nemohli odjet, protože Ivčoun OK1PI těsně před závodem onemocněl a bez něj to prostě nejde. Né, že by neměl kdo telegrafovat, to by snad problém nebyl, CW se jen tak nezapomíná, ale problém je v tom, že pospojovat to obrovské množství krabiček, přepínačů a ostatního železa umí bohužel právě jenom Ivčoun. Říkám bohužel a je to opravdu tak, měl jsem se mu občas podívat pod ruce, ono to opravdu není nic jednoduchého. Teď se budu opakovat, už jsem o tom kdysi psal, ale pokud si někdo představuje, že si pořídí lineár, plivne před něj „nějaký“ TRX a potom zbývá už jenom sbírat diplomy za první místa v závodech, tak žije v ukrutném omylu. Ono je to totiž úplně jinak. Vymakat takovou QRO provozní sestavu, aby to výborně poslouchalo, aby to nerušilo a v neposlední řadě, aby to taky bylo spolehlivé, tak to není vůbec jednoduchá věc. A není pravda, že je to jenom o penězích, jak tvrdí někteří „takyznalci“. Všechen ten vývoj trvá roky a je přitom důležité, aby byl někdo, kdo je takovou ústřední technickou hlavou. U nás se této funkci říká „hlavní technik radiokroužku“, HI a je jím právě Ivan OK1PI. Znova musím použít výraz „bohužel“ – nic nemá na papíře, ale všechno právě v té hlavě. Však to někdy taky bývá oříšek i pro něj samotného, což se dá vysledovat z jeho občasné „květomluvy“ během zapojování zařízení před závodem. Další, kdo sledoval tento technický vývoj a byl schopen vše správně pozapojovat byl Petr OK1FRG. Ten však s námi momentálně na kontesty nejezdí a i když věděl, že Ivčoun je nemocný, nechal nás jak se říká „ve štychu“. Teď ale už k vlastnímu závodu. Již předpovědi počasí nasvědčovaly, že to tentokrát bude vskutku zimní závod. V týdnu před kontestem napadlo velké množství čerstvého sněhu a aby to nebylo tak jednoduché, silný vítr to taky patřičně přemístil do sněhových zátarasů, zvaných závěje. Vzhledem k tomuto faktu a taky vzhledem k tomu, že jsme chtěli poprve nasadit do závodu nově posílenou anténní farmu, padlo na středeční schůzce našeho radiokroužku (stále každou středu od cca 20hod restaurace SPORT v Chrudimi) rozhodnutí, že vyjede přípravná skupina na kótu už v pátek časně odpoledne, aby se pokusila postavit alespoň anténního železa. Kluci, jmenovitě Láďa OK1FCR, Lukáš OK1MHW, Martin OK1CMA a Ivan OK1PI se opravdu činili. Podařilo se jim nejen proházet cestičky a vyházet ve sněhu místo pro zbylé antény, ale navíc kompletně vztyčit Italku t.j. 2xDL7KM směrem S5 a I a osadit hlavní otočnou anténu. V tomto závodě poprvé 12m dlouhou M2, kterou jsme měli připravenou už na podzimní A1. Na sobotu tak jenom, co se antén týče, zbývalo postavit starou dobrou Dlku tj. 4xDL7KM směrem na DL. WX měli kluci špičkové, sluníčko a jak je vidět i na fotkách, bylo to úplné ledové království, jako v pohádce. Po odvedené práci odjeli na noc zpátky dolů do Chrudimi. V sobotu ráno jsme se všichni, tedy už i já, sešli na kopci okolo 9té hodiny ráno. Ivčoun OK1PI zahájil několikahodinové budování vysílacího pracoviště a my ostatní jsme se pustili do stavby chybějících antén. Oproti pátku foukal ostrý mrazivý severák zvaný Brežněv a nebylo to tím pádem nic příjemného. Vše se ale zdárně podařilo a cca 2 hodiny před začátkem závodu jsme měli hotovo. Ivan ještě domlouval jednomu z anténních relátek a já jsem se dal do vaření tradičního vesteckého grogu. V klidu jsme popili a už, už se blížil začátek kontestu. Na začátek závodu jsem byl jako tradičně nominován já, ale u zařízení jsem vydržel jenom zhruba hodinu, pak mne musel vystřídat Lukáš OK1MHW. Důvod? Hrůzné QRM od kluků z OK1KPA. Nevím na co vysílali, ale to se prostě nedalo. Spletry po celém bandu a šum S9+10 po každém zaklíčování všude. V praxi to vypadalo tak, že jsem třeba dělal v pohodě DL stanici a najednou cvak a jenom šum. Stejný efekt jako pověstné gumování na Fmce. Jak říkám po cca hodině mě to stálé „againování“ a „laterování“ přestalo bavit. Nevím co tam prováděli, shodli jsme se na tom, že jim zřejmě mimo jiné nakmitává lineár, ale znovu říkám hrůza. Škoda, nová M2 byla UFB, veliký přínos proti původním DL7KM, všechno šlapalo jak hodinky a takové nadělení ze Spálavy! Ve výsledku nás to stálo určitě několik desítek tisíc bodů. Ještě jeden poznatek. V závodě bylo strašně málo S5, 9A a I stanic. Zřejmě jim sníh nedovolil vyjet na kopce viz deník a grafy ze závodu.
    Hned po závodě jsme za celkem solidního WX začali balit a ještě před setměním jsme se rozjeli do svých QTH.


Fotogalérie












Home