Polní den 2008

Polní den 2008 - že by konečně vyšlo WX, že by se už konečně přetrhla šňůra totálně propršelých polňáků? Období před PD nasvědčovalo tomu, že by snad mohlo konečně nastat pořádné červencové palermo. To sice sebou občas přinese i nežádoucí průvodní jevy, jako je prudký liják a extrémní vítr (nebo spíše vichřice) a toto vše zpestřeno ještě řádným krupobitím. Jelikož toto přírodní nadělení postihlo chrudimsko a pardubicko již týden před závodem. Právě ve středu, během radiokroužku v naší oblíbené hospůdce v Chrudimi "U Vodojemu" přešla jmenovanou oblastí větrná smršť spojená s přívalovým deštěm. Zatímco jsem popíjel pivínko a občas se zašel podívat do dveří restaurace ven na tu slotu, tak mi v blízkých Pardubicích pěticentimetrové kusy ledu likvidovaly karoserii zparkovaného auta. O síle živlu svědčilo i rozbité čelní sklo. Během mého půlnočního návratu pěšky z nádraží v Rosicích do QRLu v Trnové, kde každou středu přespávám po návratu z večerního radiokroužku, to vypadalo jako když jsem se nachomýtl do děje nějakého katastrofického filmu - popadané větve, přelámané stromy a další související "atrakce". Maje toto vše ještě v živé paměti, doufal jsem, že nás něco obdobného nepostihne na Vestci. Náš FRDteam v sestavě Péťa, Honzík OK1JDR a já, vyrazil na kopec ve čtvrtek dopoledne. Jak v Rychnově, tak i během celé cesty na Vestec bylo dusné, slunečné, letní počasí. Okolo poledního jsme se ještě zastavili na oběd v Borohrádku, ve zdejší samoobsluze jsme doplnili zásoby a potom už přes Chrudim, Slatiňany a Trhovou Kamenici vzhůru do hor zvaných Železné. Na kopci se v době našeho příjezdu již nalézal kompletní FCRteam a že Láďa nezahálel bylo vidět na perfektně postaveném stanu zvaném "šapitó". Zároveň byl na kopci i Péťa OK1FRG - vestecký to pan domácí. Během odpoledne ještě dorazil Ivčoun OK1PI a Libor OK1FPL. Tou dobou jsme s Péťou již přivezli od našeho dvorního dodavatele Vlastíka ze Ždírce pivní setup určený do letošního Polního dne. Po dlouhosáhlých diskuzích, úvahách, odhadech počasí a s využitím letitých zkušeností nás pamětníků již mnohých polňáků, jsme nakonec zvolili desítku Géčko v konfiguraci 2+1 t.j. 2 sudy provozní (ty měly padnout určitě) + 1 jako tzv horká záloha - horká znamená, že sud je stále v permanenci na kótě - navíc jsme měli ještě u Vlasty tzv studenou zálohu pro případ zvláště teplého WX, pro tu by však bylo zapotřebí dojet. Letošní inovace spočívala v tom, že ony tři sudy na kopci nebyly stejně velké, dva byly tzv půlky a jeden malá třicítka. Tím se otevřely možnosti pro různé taktické varianty - nevypitý, nenačatý sud totiž můžeme Vlastikovi vždycky bez problému vrátit. No nakonec to stejně dopadlo tak, že v neděli dopoledne jsme již konzumovali pouze narychlo přivezené lahváče. Těžko soudit, zda došlo k prokaučování... Toto budeme ještě muset vyhodnotit, podrobit zevrubné analýze a zjištěné poznatky poté využijeme v příštích závodech.
    Ještě před tím, než jsem se ujal vznešeného úkolu vybudovat pivní štand (der Bierstand), to znamená usadit a uvést do provozu chladící zařízení a narazit první sud, usoudil jsem, že bude dobré se přezout do pracovní obuvi. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že mám v autě k dispozici pouze jednu botu. Ta druhá zřejmě vypadla z auta během naší zastávky v Borohrádku cestou na kopec, no stane se - budiž jí odpadkový koš lehkým, HI.
    Počasí, věrné vestecké tradici Polních dnů, se čtvrteční večer rapidně zhoršilo, zvedl se vítr, začalo lít jako z konve a navíc ještě blesk stíhal blesk. Copak já jsem spal v panváglu, ale oba mí junioři a celý FCRteam byli ve stanech. Ač to občas vypadalo celkem hrůzostrašně, stany silný vítr i spousty vody vydržely bez úhony. V pátek ráno jsme se opět probudili do deště a silného větru a také se oproti čtvrtku citelně ochladilo. Pršelo ještě celé dopoledne, až po obědě se mraky začaly protrhávat a dokonce se občas ukázalo i sluníčko. Ovšem zimní bundy byly stále v permanenci. Během pátku přijel Pepa OK1AWG a taky starý matador vesteckých Polních dnů Jarda OK1IOA. Konečně taky dorazil Marten OK1CMA, který původně anoncoval příjezd už na čtvrtek, pročež mu už od čtvrtečního odpoledne začala nabíhat tzv trestná piva - celkem jich získal 17. Jenom na vysvětlenou pro nezasvěcené, trestná piva jsou piva sice zaznamenaná na pivní tabuli, na konto dotyčného, ale tímto dotyčným hříšníkem nikdy nevypitá, pouze zaplacená. Pozn. například za neopodstatněné užití klaksonu na kopci je dotyčnému hříšníkovi přičteno 5 trestných piv.
    V pátek odpoledne jsme vztyčili magirus, sloužící pro fixní dvojče. Nenesl však zatím yaginy, alébrž drátovou windomku, určenou na KV. Někteří z nás si chtěli ještě před závodem zajezdit na KV a taktéž v sobotu ráno rozdat nějaké body do KV SSB ligy. Marten OK1CMA, jako již tradičně, vybudoval svůj stan s pracovištěm na 70cm na okraji pole a již ve večerních hodinách zahájili s Pepou OK1AWG takové to QRP (20W) propagační vysílání. Během hlavního závodu pak titíž jedinci rozdali nějaké ty body na své značky. Ze stejného stanu, se stejným zařízením si vyzkoušeli nějaké to QSO i naši nejmladší junioři a taky synátor Vládi OK1SVB, který nás s XYL a s dvěma syny navštívil.
    Co se hlavního kontestového zařízení na 2m týče, vysíláme stále do zbylých antén, poté co nám fixní čtyřče zlikvidovala vichřice Ema. Je faktem, že to celkem chodí, tak to asi zatím nějaký čas necháme tak. Nového snad jenom to, že Péťa natřel částečně panvágl a společně s Láďou OK1FCR a Lukášem OK1MHW zateplil nově "strojovnu". Co se vlastního závodění týká, tak jak PDM tak i hlavní PD proběhly bez větších problémů (ten padající řetěz z točení hlavní antény už příště určitě opravíme, HI). Můj starší junior Honzík OK1JDR (13roků) odjel s přehledem PDM, hned po hodinové pauze prvních několik hodin hlavního závodu a i v neděli dopoledne nějakou tu hodinu u zařízení strávil. Je vidět, že to naše provozákování skutečně přináší ovoce a z toho mám samozřejmě radost.
    Ještě zkusím nakonec vyjmenovat všechny ty, kdo nás během našeho polňákového pobytu na kopci navštívili. Předem se omlouvám, pokud jsem na někoho zapomněl, nebo (nedej bože!) někomu zkomolil značku nebo jméno. Takže mimo kontest tým OK1KCR tj. Ivana OK1PI, Péti OK1FRG, FCRteamu (OK1FCR + XYL Blanka + Katka + Tomík), MHWteamu (OK1MHW + XYL Hanka + Vojtíšek), FRDteamu (OK1FRD + Honzík OK1JDR + Péťa), Libora OK1FPL, Bohouška OK1PBB, Josefa OK1AWG taky Jarda OK1IOA, Míra OK1ND, Kamil OK1AIJ, Jirka OK1VJN, Eda OK1HEH + XYL Zdena OK2PLH, Míra OK1MNI, Slávek OK1AVI, Jarda OK1UTC + XYL + 1pes, Vojta OK2ZU, Vláďa OK1SVB + XYL + 2synové + 1pes, Vláďa OK1WVL + motocykl NSU, exOKham Vlasta + XYL + 3psi. Tak snad jsem na nikoho nezapomněl, HI.
    Polní den 2008 je tedy za námi. WX celkem OK - mohlo být i horší, jídlo jako vždy UFB (stejky, hermelín, guláš, margot atd. atd. atd....), nálada terminologií Péti OK1FRG velmi positivní, HI. Více určitě řeknou následující fotky. Je jich tentokrát poněkud více, protože mimo mne ještě fotili Péťa s Honzíkem - TNX!.
    Foto je seřazeno dle možností chronologicky, datumy a časy jednotlivých záběrů ne vždy souhlasí - nenastavili jsme si (SRI) správně ani jeden z foťáků, HI.

Polní den Vestec 2008
 |  1 2 3 4 5 6 7 8 9  |   následující>

Pohled do deštěm pokropeného kraje

To nejdůležitější nejdříve

Asistuje mně Láďa OK1FCR

Správně usazený chlaďák = základ úspěchu

"Máte štěstí, že jdu náhodou kolem !"

Čím mladší, tím větší žízeň

Junioři z FRD teamu si staví stan

Obhlížíme nové vozítko Libora OK1FPL

Vozítko opět z té nejmenší kategorie aneb:

Vozítko opět z té nejmenší kategorie aneb: "Co je malé, to je hezké!"

Libor OK1FPL mezi Katkou, dcerou OK1FCR a Blankou,  XYL OK1FCR

Libor OK1FPL mezi Katkou, dcerou OK1FCR a Blankou, XYL OK1FCR

Sranda musí bejt !!

Mládí poslouchá diskuzi zkušených, aby se poučilo a semotamo i nějaké to nové slovíčko pochytilo

Láďa OK1FCR rozvážně popíjí pěnivý mok

Vysvětluju určitě něco důležitého

Zatiší s květinami

Tomík (junior OK1FCR) a Péťa (junior OK1FRD)